Pages

Tentang Kita


‎~Tentang kita~

kebelakangan ini aku trsa kosong..
sperti sbuah balang tak berisi..
yg menadah angin dingin saban hari
terkadang hati ini bertanya...sampai bila?
nmun jwapan nya tetap juga tiada
'Ibarat pungguk rindukan bulan."
selingan sebuah kehidupan..
yg mencari ungkapan sbenar sbuah persaan
bukan niat aku untuk mau d trima..
apalagi memaksa mu untuk mencinta
ckup dgn sbuah hrapan yg terbina..
demi sbuah makna yg entah bla kn ada

walau dr kejauhan..
aku cuba sampaikan pesan
agar kau tau aku mencintai mu spenuh prasaan

Ya!!...aku tau, cinta pd manusia hanya smentara
tak ptut melebihi cinta sang Pencipta..
tp hdir cintaku pd mu krna DIA..
kau lah puncanya..
pendekat jiwa..pd Yg Esa...

Kau pernah berkata.. 'jadilah dewasa'
konon nya aku bukan bru dlm mengenal cinta...
yup!!...benar...aku mesti jd dewasa...
tp kenapa??....
hanya untuk mengawal rsa cinta??
OK,,aku kn cuba..

tp tahukah kau..
kau adalah cinta ku yg kedua..
tak pernah ade cinta2 lain yg pernah ku rsa..
oh,,ya!..ada satu sblum kau tiba..
itu pun tlah mnjadi sejarah cuma
dan kau juga tau akn kisahnya
jd tak perlu ku ungkit akn hal nya

memang..aku tak nafikan..
ramai yg datang menduga..
ramai yg dtg menggoda..
saban hari..
saban masa..

kadang-kala......
aku jadi takut, takut pd badai antara kita
yg menjengah dlm hubungan kita berdua..

kau sring mnyuruhku berlapang dada..
Alhamdulillah,,aku msih berusaha mencuba
memejamkan mata dan menyekat suara..
belajar menjadi penyabar dan pencinta yg setia
moga kau mampu melihatnya dan menghargainya

aku mau kau tau...
aku kini sdg berusaha..
untuk menjadikan mimpi2 ini sesuatu yg nyata..
hanya menunggu saat dan ketika..
agar aku dapat merealisasikannya
tp aku mencuba apa yg terdaya..
kerana ketentuan tetap hanya pd DIA
yg mngatur segala rencana
dan aku berserah jua...
semoga harapan dan impian telaksana..
menjadi pengakhir sbuah rsa cinta..
yg mnjarak jauh walau sebenua

Semoga kita kn tetap setia..

..::H&H::..
2/11/'11