Pages

Bertuahnya aku kenal 'dia'

Assalamualaikum..sekarang jam d dinding menunjukkan pkul 5:59am. Aku teringat tentang seseorang..'dia'...

Baru smlm aku main2 d statusnya..hihii..best. Bila dpt bersembang dgn 'dia' hati aku jd lapang sangat2. 'Dia' tak pernah membuat aku tersinggung atau menangis

Setiap kali hati aku d lukakan oleh org lain..aku akan cri 'dia'..walaupun sekadar membaca statusnya,itu sudah ckup untuk membantu ku bangun dan mnjadi lbih kuat.Kadang2 aku ketawa dgn senda gurau 'dia' dgn sahabat2nya... walau gurauannya bukan sesuatu yg terlalu lucu..tp ckup untuk membuat sahabat2 lain ikut tersenyum.
Tingkahnya yg tenang, sungguh aku kagum..tnpa perlu berkeras,'dia' menerangkan hal2 agama kpd sahabat non muslimnya..aku sring juga intai2 komen2 'dia'..mengagumkan.Dalam kelembutan..dia berjaya membuat org berkata.."betul jugak yer"... tak perlu tuk dia bertegas yg terlalu keras...bguskan 'dia' ni?

Aku teringat ..suatu saat dlu..aku berbual dgn nya d telefon...suaranya tdk terlalu kuat..tp amat slow,,hihiihi^^..dan butir perckapan 'dia' sungguh tdk jelas..hihi..kdg2 yg aku dgr hanyalah..'blablablablabla..'...

Semakin hari aku semakin hormat pdnya..dan sekarang, aku berusaha untuk tdk lg mnjadi perempuan lemah..aku sdg berusaha untuk berubah.. aku mau jd sperti 'dia'..mnggunakan fb tuk kebaikkan.. bkn berlakon baik..tp mmg btul2 nk jd yg sptutnya.. TERIMAKSIH byk2..x terbalas budimu wahai sahabat ku

Tiada sesiapa pun yg mampu menafsirkan tentang hal kami... 'ada rsa dlm diam'...tp rsa apa?..biarlah hanya Allah yg tahu...aku pon dr dlu x pernah harap yg lbih2 krana aku senang mnjadi sahabat 'dia'...

No comments: