Pages

Pernahkah Org Tau...



Assalamualaikum...selamat malam semua yg sudi menjengah blog yg x seberapa ini.X pernah tau erti sebenar blog,sekadar menulis apa yg terlintas dan tersirat d dlm hati ini aja.

Pernah Orang di sekeliling kita terfkir,setiap perbuatan kita itu pasti bersebab?...walau sekecil-kecil hal,pasti kita punya alasan tersendiri untuk melakukannya.Macam aku,aku memilih untuk on9..tulis blog kerana sunyi..walau pun kadang-kadang aku ketawa dgn semua gelagat kawan2...menceritakan hal2 lucu...sebenarnya aku sunyi sangat2.Sebabnya?...aku sering d tinggalkan dlm kesibukkan dunia...hingga org d sekelilingku terlupa dgn kewujudan ku...hinggalah mereka merasakan suatu kesusahan...baru lah diri ku ini muncul dlm kepala otak mereka.X ptut kan?..ye memang x ptut sangat2 buat aku mcm ni.

Aku sebenarnya dh letih nk bgtau pd siapa2 pon hal ni..rasa2nya x perlulah aku bgtau kt seluruh alam ni yg aku ini kesunyian.Perlukan kawan yg sebenar2 kawan untuk meluangkan msa hari2 ku.Bagi aku,hanya org bodoh jer yg x tau keadaan aku jika melihat keadaan aku ini.Terlalu banyak msa yg aku luangkan d internet.Macam2 yg telah aku lakukan dlm internet ini.terlalu byk meluangkan msa dlm on9 hingga kadang2 aku merasakan hidup aku ini bkn lah d alam realiti tp d alam maya.

Baru aku tahu bagaimana yg di katakn 'andai x boleh menguasai diri sendri,pasti kita boleh hanyut dan tertipu dgn segala yg wujud d alam maya ini.Dunia ku pandang hanya melalui tingkap internet,Bkn dr tingkap rumah yg ku diami.Bunyinya plik tapi itulah aku,mengetahui segalanya melalui internet...berita2 ku ikuti dr dunia maya.Minat ku pd dunia realiti menjadi makin berkurang,krn semuanya aku boleh dapati dr dunia maya.Semua d hujung jari.

Aku tahu semua ini memang tdk elok untuk hidup aku,tp apakan daya,hidup ku dr dlu lagi d kongkong,semuanya hrus minta izin..alasannya setia,tp sebenarnya setia ku x pernah d hargai.Aku jadi terbiasa dgn cara hidup bersendiri.Dan kini aku terbiasa dgn smua ini dan sukar untuk melepaskan cara ini.Mungkin sudah sebati dgn dri setelah berbelas tahun begini.

Bosan??...hanya Allah SWT yg tahu apa yg aku rasakan..aku pernah mendapat kemurungan,tanpa di ubati,aku pulih sendiri..walaupun masih berbaki perasaan itu..aku cuba hindari jauh2 smuanya.Aku cuba kuatkan semangat aku untuk trus hidup.

Nak memberontak???...memang kadang2 aku rasa nk memberontak,tp bkn pd siapa2..hanya pd diri aku sendiri krn terlalu lama membiarkan diri d aniaya...hanya Alllah yg tahu rsa hati ku kini.

Wassalam..... hhmmmmmmmmmm

2 comments:

Shiety Myra Chubbyra ;P said...

same lah kita.... saya lagi teruk... asik makn tdo makan tdo... kawaan2 lagsung jarang kontek... so kena pandai2 la law nk hdupp kat dunie ni..xsmua akan dapat mcm kita nak

Jie Othman said...

hhmm.....